21 Nisan 2015 Salı

Akeelah and the Bee - Sözcüklerin Gücü






Yine çocuklarla izlenmesi gereken muhteşem bir film.  Akeelah doğal yetenekleri olan bir kızdır.
6 Yaşında babasını kaybetmesi ile, bu acıyı unutmak, kendini meşgul etmek için kelimeler ile ilgilenmeye başlar. En büyük yeteneği de sözcüklerle oynamaktır. Bu yeteneği Dr. Larabee  tarafından fark edilir. Uzun uğraşlardan sonra Akeelah'ı eyalet kodlama yarışmasına katılmaya ikna ederler. 




Filmde Dr. Larabee rolünü Laurence Fishburne oynuyor. Matrix filminin Morpheus'u olarak hatırlayacaksınız.




Tam bir aile filminin olmasının yanında ne kadar zeki ne kadar yetenekli olursanız olun çalışmanın en önemli faktör olduğu çocuklara anlatılmış. Bize yine ilkokul  öğretmenimiz tarafından tavsiye edilen bu filmi izlerken sizin de   3 idiots ve Vitus'u izlerken eğlendiğiniz kadar eğleneceğinizi umuyorum.
Öğretmenimiz bu filmleri tavsiye etmesinde ki nedeni, 3 filminde üstün zekalı çocuklarla ilişkili olması ve çocuğun kendini bu karakterlerle karşılaştırıp doğru yanlış analizi yapmasına yardımcı olacağına inandığını söylemişti. Bizde tahmin edilen etkileri yaptı. Kızım, ben olsaydım böyle yapardım ben bunu daha iyi yapardım ya da ben bunu yapamazdım gibi cümlelerle karakterle özdeşleştiğini bize gösterdi. Aradan 3 sene geçmesine rağmen, çeşitli konuşmalar da bu filmler hep gündeme geliyor. Bizde pozitif uyaranlar veren bu filmleri kesinlikle izlemenizi tavsiye ediyorum.
Sizin de uzun süre unutmayacağınıza inanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra görülecektir.