27 Haziran 2020 Cumartesi

ÜZE Çocuklarınızla Yapabileceğiniz 0-2 Yaş arası Etkinlikler -2-



Ne demiştik?  0-2 yaş arası etkinlik bulmak en zorlarından.

İşte bizim etkinliklerimizin 2. serisi 
İlk seriyi görmeyenler buraya tıklayabilir




Parmak boyası ile ellerini boyayıp yaptığımız deniz canlıları çalışmasından aldığı keyfi daha önce parmak boyası yapanlar bilir :-)





 iki çorba kaaşığı nişastayı üç bardak su ve çay kaşığının ucuyla gida boyası ile karıştırarark muhallebi kıvamını alana kadar pişirdim.  Hafif ılıkken kilitli poşete koydum. Sıcakken dokunmak çok hoşuna gitti. Soğuyana kadar ellerinin arasında epey oynadı.
Sonrasında üzerinde rakamlar, harfler ve geometrik desenler yaptık.

Kaşıklığı hiç bu amaçla kullanmamıştım.
İnce kaslar çalışsın diye pipetleri geçirdik. İlk girişte sorun yok tabi ama karşıdan çıkışta yardım ettim.

Ama inatçı bir kişiliği var ve yardım seven bir çocuk değil. Bu sebepten bir kaç seferden sonra kendisi yapmaya başladı.




Harf çalışması gibi olsada aslında bu eşleştirme çalışmasının son aşaması. Eşleştirmelerde çok yol alınca daha zorlu bir şeyler olsun diye bu şekilde bir etkinlik hazırlamıştım. 







 Sayılar her zaman oğlumun favori etkinliği oldu. Bunlardan
her yaşta zorluk derecesini arttırarark yaptım.

Lego duplolar ile hazırladığım etkinlik dikkat seviyesini de gözlemlememe yardımcı oldu.







Ayakkabı kutusunu elişi kağıtları ile kapladığım bu etkinliğe henüz ilk yaşına yeni girdiği zaman yapmıştım. Renkleri uygun yerlere atmakta biraz zorlandı. Konu renk değildi renk ayrımını yaptı ancak kağıtlar parmakları için çok inceydi. Belki bir kartona yapıştırmak işleri kolaylaştırırdı. Ama baktım ki renk ayrımın da sorun yok o zaman inceliği ile biraz uğraşıp zorlansın istedim. 15 gün kadar sonra istediği şekilde rahatça içine atabiliyordu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra görülecektir.