18 Haziran 2020 Perşembe

ÜZE Çocuklarınızla yapabileceğiniz 0-2 yaş arası etkinlikler -1-


0-2 YAŞ ARASI ETKİNLİKLER

Sizce de 0-2 yaş arasındaki çocuklara etkinlik bulmak diğer yaş gruplarına göre daha zor değil mi?

Ben çok zorlandım.  Benim gibi zorlananlara yardımcı olması için bir kaç fikir paylaşmak istiyorum. Etkinlik bulmak zor olduğu gibi hazırı hiç  yoktu. Çoğu zaman etkinliği kendim oluşturmak zorunda kaldım.  Aşağıdakilerden bazıları tamamen benim hayal gücüm olan , çocuğuma faydalı olacağını düşündüğüm etkinlikler, bazıları da bir yerlerden fikir aldıklarım.

Çocuklarınız ile hoşça vakit geçirmeniz dileğiyle. 





En çok emek verdiğim aşağıdaki etkinlik hazırlığıdır heralde. Bu arada çocukken ince  motor gelişimim tam olmamış sanırım :-) İğne kullanmak konusunda inanılmaz yeteneksizim. 
Keçeden yaptığım renkli geometrik şekilleri düz beyaza keçeye dikip, yine beyaz keçeyi kalın bir kartonun üzerine yapıştırdım. Büyük ve küçük şekiller arasında da cırt cırt var.  Birbirinden ayırırkenn çıkan sese bayıldı. Defalarca aynı şekli yapıştırıp kaldırırdı.

13 aylıktı bunu yaptığım zaman. Eşleştirmeyi hemen öğrendi.  Şekillerin isimlerini ise zaman içerisinde.  Sağlam dikmişim parçalayamadığı ender şeylerden biri oldu. Yeğenime gitti bizden sonra.


Geometrik Şekilleri Tanıma



Ahşap oyuncak kutusundan aldığım şekilleri kağıt üzerine koyup
kenarlarından çizdikten sonra, aynı renk ile olmasına dikkat edip boyadım.
Bunu hazırladığımda da henüz yaşını yeni doldurmuştu. Renkleri
aynı yaptım çünkü kafası karışsın istemedim.


Her yerde görmüş olduğunuz renk eşleştirmelerini ponponlar ile yapmak en kolayıydı. Zor olan kısmı ise ağzına atmasını engellemekti.


Bu etkinliği de Pinterestte görmeyen kalmamıştır sanırım. Şekilleri ordan basıp mandallarla eşleştirdim. Bunda çok fazla emek yok. 





Ablasından kalma iki parçalı puzzle lar vardı. Baktım buzdolabının üzerinde ki magnetler ile oynamayı çok seviyor. Magnet arkalarındaki mıknatısları bu iki paröalı puzzle üzerine yapıştırıp buzolabının önüne koydum kendisini. Rahatça yemek yapmama bu basit kurtaracı yardımcı oldu. Her şeye para vermek zorunda değiliz. Bastığınız resimlerin arkasına kapınıza bırakılan magnetleri (sütçü, kombici, elektrikçi, kuru temizlemecilerin bıraktıkları magnet ...) yapıştırın gitsin. Alın size iyi vakit geçirtecek öğreteci bir etkinlik.


Küçük tırtılı biraz büyük çalıştım.
Kapaklar hazır meyve mamalarının kapakları. Bu arada zaten  hepi topu yediği hazır mama sayısı5 tane olduğu için tırtılı 10'a tamamlayamadım. Sert bir kartonun üzerine kapaklar ile çizdiğim tırtıl resmini yapıştırdım. Bu arada resimde tam çıkmamış ama,  henüz küçük olduğunu düşünerek kağıdın ve kapakların üzerindeki sayıların renklerini aynı yaptım.



İşte çok el oyalayan bir etkinlik daha. Trenlere çok meraklıydı. Ben de hoşuna gitmesi için bu puzzle'ı hazırladım.



İşte Pintersetten bir etkinlik daha. Resmi print et çubukların üzerine yapıştır. Hem kolay hem güzel.






Bu yazının ikincisinin resimlerini hazırladım bile, beğenirseniz devamı da gelecek.

Beğendiyseniz devamı da işte burada.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra görülecektir.