15 Haziran 2021 Salı

2. Sınıflar İçin Kitap Öneri Listesi

 

                                        

       Kitap tavsiye listelerini zaman zaman belli yaş gruplarına göre hazırlıyorum. Bu listeleri hazırlarken, bilinen iyi okulların kitap listelerinden, çocuk psikolojisi uzmanlarının görüşlerinden ve yayınevlerinin çok satanlar listesinden yararlanıyorum. Bu listenin içinde ki kitapların tamamına yakınını oğlumla okuduk.

 Sıralamanın tamamını beğeni sıralamasına göre hazırlamadım. Sadece ikisini en çok sevdiği iki kitap olması nedeni ile an başa yazdım.

Ayı Olmayan Ayı
Ayı Olmak İstemeyen Ayı: Gelmiş geçmiş en çok sevilen kitaplardan biri, psikolog ve öğretmenlerin en çok tavsiye ettiği, sadece çocukların değil ebeveynlerin bile eğlenerek okuyacağı ders çıkartacağı bir kitap.

GacaGucu ve Dünyanın Öbür Ucu: Bu kitapta tesadüfen alışveriş listemize eklenen kitaplardan biriydi. Okurken eğlendik ve meraklandık. Bir solukta okundu ve bitti. Sonrasında, kitabın yazarının, yine çok sevdiğim  çocuk kitapları yazarı olan Şermin Yaşar’ın kardeşi Sinan Yaşar olduğunu öğrendim. Yetenek kalıtımsal oluyormuş diye düşündüm. Sinan Yaşar’ın diğer kitaplarını en kısa sürede oğluma alacağım.




 

Gacagucu ve Dünyanın Öbür Ucu


Bunlar oğlumun en sevdiği iki kitaptı ama Küçük Hekim, Bay Mücittaş ve Ailesi, Bitlerimi Geri Verin, Ben Ne Zaman doğrum kitaplarına da bayılıyor.

Neticede, listedeki bütün kitaplar çok iyi bundan emin olabilirsiniz. Gönül rahatlığıyla çocuklarınızın okumasına izin verebileceğiniz, hiçbir zararlı içerik barındırmadığı gibi bilgi ve kelime haznelerini arttırıcı kitaplar olarak çocuğunuzun kütüphanesinde yerlerini alacaklardır.

Keyifli okumalar ve okutmalar dilerim!

 

 


0-2 yaş arası çocuk kitapları listesine buradan ulaşabilirsiniz. 
4-6 yaş arası çocuk kitapları listesinede buradan ulaşabilirsiniz.


Kitabın Adı

Yazarı

Yayın Evi

GacaGucu ve Dünyanın Öbür Ucu

Sinan Yaşar

Fom Kitap

Ayı Olmak İstemeyen Ayı

Frank Tashlin

hayy kitap

İlk Ansiklopedim

 

Oxford

Bitlerimi Geri Verin

Pierre Elie Ferrier

Günışığı Kitaplığı

Tarih-Bilim Canavarı

 

İş Bankası

Sevimli Dostlar Oteli

Kate Finch

Beyaz Balina

Küçük Hekim

Eoin Colfer

Tudem

Mamma Erina ve Korda

Zeynep Uzunbay

Nesin Yayınevi

Dinozor Çağı

 

Beyaz Balina

Bay Mucittaş ve Ailesi

Eva Furnari

Tudem

Ben Ne Zaman Doğdum

Behiç AK

Günışığı Kitaplığı

Tombiş Maskeli Baloya
Katılmak İstemiyor

Behiç AK

Günışığı Kitaplığı

Yüzünde Güller Açan
Keslisıçan

Frank Tashlin

Redhouse Kidz

Pembe Kuşa Ne Oldu?

Sevim AK

Can Yayınları

Küçük Kara Balık

Samed Behrengi

Can Yayınları

Yazıları Seven Ayı

Fazıl Hüsnü Dağlarca

Yapı Kredi Yayınları

Kuşkular ve Dinozor Kemikleri

Judy Delton

Günışığı Kitaplığı

Şipşak Bilmeceler

Süleyman Bulut

Can Yayınları

Kitap Kurtları İçin Hayvanlar Alemi

Filiz Özdem

Yapı Kredi Yayınları

Kurabi’ye Uçan Omlet

Niran Elçi

Tudem

Güneş'i Kıskandıran Kız

Tuna Kiremitçi

Kırmızı Kedi Yayınevi

Mini ve Mırnav Kedi

Chiristine Nöstlinger

Günışığı Kitaplığı

Kargalar Kara Değildi

Çetin Öner

Can Yayınları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra görülecektir.