4 Haziran 2020 Perşembe

4-6 Yaş Kitap Tavsiyeleri


            Kitap tavsiyeleri ve içeriklerinden küçük bilgiler veren yazıları okumayı çok severim. Çünkü kapağına bakıp yada sadece arkasını okuyarak kitap hakkında fikir edinmemiz mümkün değil. Ama kitaptan bir sayfa yazı okumak yada okuyan birisinin görüşlerini almak o kitap hakkında daha fazlasını öğrenmemi sağlıyor.Kitapçıya gittiğimizde yanımızda genelde oğlumuz da oluyor (bırakacak kimsemiz yok) o yüzden çok fazla incelemek mümkün olmuyor. İnternetten satın alınca da içeriklerini görmeniz mümkün değil.

     Her kitabı satın almamız mümkün değil. Kitaplar da zaten çok pahalı. Üç kitap almak istiyorsam genelde bir kitap alabiliyorum. Hepsini alabilsek bile hepsini okumamız da mümkün değil. Her ne kadar hepsini okumak isteyenlerden biri olsam da, çalışan iki çocuklu bir anne olarak, bu kadar vakit bulmam mümkün değil.

Bu sebepten kitap bloglarını takip ederim. Severim....

Artık çocuk kitapları da çok çeşitli ve albenili. Hangisini alacağınızı şaşırıyorsunuz...

  Bu sebepten kitap paylaşımı yapanları  takip eder fikir edinmeye çalışırım. Bende bu sebepten okuduğumuz ve çok beğendiklerimiz serisi hazırladım. Burada paylaştıklarımız dışında da çok sevdiğimiz kitaplarımız oldu ama bir arkadaşımla kitap değiş tokuşu yaptığımız için bir kısmı onlarda.
Bir kısmı da yeni gelen jenerasyona devir edildi.








Huysuz Uğurböceği, Eric Carle'ın en güzel kitaplarından. 
Gerçi bu muhteşem yazarın herhangi bir kitabı diğerinden daha az güzel değil.    
Neredeyse her kitabını okuduğumuz  Eric Carle'ın kitaplarını 
herkese tavsiye ederim. 


3 Haziran 2020 Çarşamba

KODLAMA 2


       KODLAMA serimize bugün de devam etmek istedim çünkü elimde gerçekten güzel bir tane var ve onu sizin miniklerlede  paylaşmak istiyorum. 




Biz bunlar gibi çok fazla etkinlik yaptık çünkü oğlum bunları çok seviyor. Çoğunu Pinterestten buluyorum. Bazılarını da başka örneklerden esinlerek çizip veriyorum. Çoğunu atmışız tabiki.
Bunlar buzdolabının üzerinde yada odasında ki panosunda asılı olanlardan. 








 Bunun çok espirisi yok, nisapeten kolay olanlardan. 
Sayılara renk vermişler
boyanıyor.
    


2 Haziran 2020 Salı

Çocuklar İçin Kodlama



Merhaba
uzun bir aradan sonra yazmak beni o kadar mutlu etti ki anlatamam. Bu heyecanı bu mutluluğu özlemişim. Neden bu kadar ara verdim? Hepimiz de olduğu gibi bazen hayatın daha acı yüzlerini görebiliyoruz. Bazı kayıplarım oldu :-( Toparlanma sürecimde bir çok şeyden uzak kalmayı tercih ettim. 
Bunun yanı sıra, iki çocuk ve yoğun iş hayatı ile her şeye birden yetişememeye başladım. Neticede ne kadar süpe rkadın modunda olsam da  hem bir eş hem bir anne hem çalışan kadın olarak benim de limitlerim olduğunu farkettim.  


Bu araya ihtiyacım vardı...

Şimdi ihtiyacım olan ise yine yazmak ve paylaşmak.


Kodlama
Bu aralar oğlum kodlamaya takılmış vaziyette.  Bunlar geçen sene ilk yaptıklarımızdan. O yüzden ilk bunları paylaşmak istedim. Bu resimleri pinterestte görmüştüm ama onlar kalemle boyamışlardı. Bense motor gelişimi için elişi kağıtlarından kareler çizdim ona kestirdim ve pritt ile aşağıdaki komutlara göre yapıştırdık. Böylesi daha çok hoşumuza gitti ve daha çok kazanım olduğuna inanıyorum.


4 Aralık 2017 Pazartesi

Montessori Eğitici Oyuncak -Matematik Dört İşlem


MONTESSORİ


Montessori etkinliği kapsamında aldığımız yeni oyun arkadaşımızı size tanıtmak istiyorum.

Toplama ve çıkarma işlemini çok basit hale getiren bu materyale bizim küçük bayıldı. Zaten basit toplama ve çıkarma işlemini kafadan yapıyordu. Ancak renkli çubuklarla beraber bu işlemleri yapınca  hem kolay hemde eğlenceli hale geldi.










Sabah yatakta gözünü açtığı gibi, sayılarım nerde diye soruyor.






Toplama ve çıkartma işlemi hiç bu kadar keyifli olmamıştı.
Tabi benim ufaklığında sayılara özel bir düşkünlüğü olduğunu belirtmeliyim. Bu set tam ona göre bir hediye oldu.
Fiyatıda çok uygun ilgilenenler olursa diye buradan aldığımı söylemek isterim.











Biz çok faydalandık sizinde faydalanmanız dileğiyle...

6 Kasım 2017 Pazartesi

Mahalli Yerleştirme Sistemi - Veli Tercihli Serbest Kayıt Sistemi










Mahalli Yerleştirme Sistemi – Veli Tercihli Serbest Kayıt Sistemi



 
Mahalli Yerleştirme Sistemi – Veli Tercihli Serbest Kayıt Sistemi

Yeni gelen sistemde açıklananlar ve cevabı olmayan  sorular;

1-    Öğrenciler evlerine en yakın 5 okuldan birini tercih edecek. Bu beş okul onlara tercih sırasında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sunulacak.


(Aslında tercih kısmı sadece 5 seçenek ile sınırlı, kendisine sunulan bu okullardan hiç birine gitmek istemeyen çocuk ne olacak, özel okula mı gitmeli o zaman)


2-    5 tercih sunulan öğrenci diyelim ki ilk tercihini seçti ama okul kontejanından daha fazla okula öğrenci talebi oldu, bu durumda öğrencinin not ortalamasına göre sıralama yapılıp öğrenci kabulu olacak.

(Bu durumda tercihine kabul edilmeyen öğrenci ne olacak. İkinci bir tercih mi yapacak yoksa sistem onu ilk boş olan okula mı yerleştirecek)


3-    İsteyen öğrenciler (tercihe bağlı) nitelikli okullar için sınava girebilecek.


(Nitelikli okul kavramı nedir? Hangi okullar bu kritere girer? Standartlandırma tam olarak neye göre? Geçen yıl TEOG’da belli bir puanın üzerinde kalan okullar mı nitelikli kabul edilecek? İyi bir öğretmen ve müdür/ müdür yardımcı kadrosu olan her yıl bir önceki yılın başarısının üzerine çıkmış olan okullar, bunlar niteliksiz mi kabul edilecek? )


4-    Sınava girecek öğrencilere öğrenciler 8. Sınıf ağırlıklı 6-7 ve 8. Sınıf müfredatlarından sorumlu olacaklar. Toplamda 60 soru 90 dakika olacak.

(Soru sayısı azalırken müfredatın artması ters orantı değil mi? Bu durumda sorular daha mı seçici olacak. Her yıl binlerce Teog birincisi çıkaran bir sınavdan daha seçici bir sınava geçilmesi beklentisi bilinmekte midir? Bu sınavda hangi derslerden sorumlu olacak, kaçar soru sorulacak ve katsayıları eşit mi olacak?


5-    Bu sınava giren öğrencilere de 5 tercih hakkı verilecek. Sınav sonuçları ve merkezi yerleştirme sonuçları aynı anda açıklanacak.

(Bu sınavda 5 tercihine yerleşemeyen öğrenci ne olacak? Merkezi yerleştirme içinde tercihte mi bulunacak)


6-    Velinin tercihi dışında öğrenci herhangi bir okula yerleştirilmeyecek.

(Veli kendisine sunulan 5 okulada çocuğunu göndermek istemezse alternatifi nedir?)

7-    Özel okullar isterlerse MEB’in sınavını kabul edecek, isterlerse kendi sınavlarını yapabilecekler.    


4 Kasım 2017 Cumartesi

TEOG


TEOG

Bugün 46.gün.

Anne babaların çocuklarını gelecekte ne beklediğini bilmediği 46.gün

Çocukların motivasyonlarının dağıldığı, stres içerisinde geçirdikleri 46.gün

Öğretmenlerin ders anlatmaya, müfredatı takip etmeye ve dağılan çocukları toparlamaya çalıştıkları 46. gün.... Varmaya çalıştıkları hedefte saatlerin bile önemli olduğu 46 gün...
TEOG

Bir günde kalkan ama hala ne olacağı ne geleceği bilinmeyen TEOG... bugün 46. gün...

En geç bir haftada diye başlayıp, sonra en geç bir ay içerisinde denilen, her hafta 1-2 gün içinde diye uzatma verilen 46.gün...

Bir buçuk milyon öğrenci, aileleri ve öğretmenler için geçmeyen 46. gün....

Sınav var mı yok mu o bile belli olmayan 46 uzun çok uzun gün ve gece....

Çocuklarımız, en kıymetli varlıklarımız, ülkemizin geleceği, gözümüzün nurları....
Size güveniyoruz.

Karşınıza çıkan tüm engelleri, tüm belirsizlikleri, tüm imkansızlıkları aşacak yürek, güç ve başarma azmi  sizlerde mevcut.

 '' Muhtaç Olduğun Kudret Damarlarındaki Asil Kanda Mevcuttur'' demiş ATAM...

Yolunuz açık, bahtınız güzel olsun....

2 Kasım 2017 Perşembe

Küçük Bir Çocuk / Helen Buckley



Bu şiiri her okuyuşumda yüreğimin bir yeri cız eder, gözlerim hafiften dolar, çok üzülürüm o küçük çocuğa. Harcanan yeteneklere, harcanan umutlara ve geleceğe.

Sonra kendi çocukluğum gelir aklıma artık üzülmek için çok geçtir. 

Kendi çocuklarımı düşünürüm yeteneklerinin bu şekilde sonlanmaması için elimden geleni yapacağıma kendime söz veririm...

İşte hep bu şekilde etkilemiştir  bu şiir beni...





Bir gün küçük bir çocuk okula başladı.
Çocuk oldukça küçüktü
Ve okul oldukça büyüktü.
Ama küçük çocuk
Dışarıdaki kapıdan içeri girince
Sınıfına gidebileceğini fark etti.
Mutluydu
Ve okul artık gözüne
Eskisi kadar büyük görünmedi.
Küçük çocuk okula başladıktan bir süre sonra,
Bir sabah öğretmen, “Bugün bir resim yapacağız” dedi.
“Güzel!” diye düşündü küçük çocuk.
Her tür resim yapmayı severdi;
Aslanlar ve kaplanlar,
Tavuklar ve inekler,
Trenler ve gemiler…
Hemen boya kalemi kutusunu çıkardı
Ve çizmeye başladı.
Ama “Bekle!” dedi öğretmen,
“Daha başlama zamanı gelmedi!”
Ve öğretmen herkesin hazır olmasını bekledi.
“Şimdi” dedi öğretmen,
“Çiçek resmi çizeceğiz.”
“Güzel!” diye düşündü küçük çocuk,
Pembe, turuncu ve mavi kalemleriyle
Güzel çiçekler çizmeyi çok severdi.
Ama “Bekle!” dedi öğretmen,
“Size nasıl çizileceğini göstereceğim.”
Ve yeşil saplı kırmızı bir çiçek çizdi.
“İşte” dedi öğretmen,
“Şimdi başlayabilirsiniz.”
Küçük çocuk öğretmeninin çiçeğine baktı,
Sonra kendi çiçeğine baktı.
Kendi çiçeğini öğretmeninkinden daha çok sevdi
Ama bunu söylemedi.
Kağıdının arkasını çevirdi,
Ve öğretmeninki gibi bir çiçek çizdi.
Yeşil saplı kırmızı bir çiçekti.