8 Aralık 2016 Perşembe

Üstün Yetenekli Çocuklar - Ahmet Bildiren



Zaman içinde üstün yetenekli yada üstün zekalı diye başlayan ne kadar çok sayıda kitap okuduğumu inanın hatırlamıyorum. Bunların bir çoğu da yabancı yazarlar tarafından yazılıp Türkçeye çevrilmiş kitaplardı. Çünkü ben 10 sene önce bu konuyu araştırmaya başladığımda Türkçe olarak yazılmış ve basılmış çok az sayıda kitap bulunuyordu. Bu sebepten ilk başlarda hep yabancı yazarlarınTürkçeye çevrilmiş kitaplarını okudum. Çok yararlı ve faydalı bulduklarımın yanı sıra bazılarının bizim toplumumuza uymayan eğitim sistemlerini içermesi yada anlatımın çok profesyonelce olması nedeni ile okurken çok sıkıcı gelmesi ve zorlaması gibi konulardan şikayetçiydim.

Neyseki son yıllarda bu durum değişti. Artık bir çok yayınevinin, bir çok yazarın bu konuda kitaplarına rastlamak mümkün. Şimdiki sorun ise bunların içerisinden hangisini ilk olarak okumalıyız, hangisi daha yararlı, hangisi daha eğitici soruları.

Ahmet Bildirenin yazdığı Doğan Egmont yayıncılıktan çıkan "Üstün Yetenekli Çocuklar, aileler ve öğretmenler için bir kılavuz" isimli bu kitabını okumakta geç kaldığımı  anladım. Ama zararının neresinden dönerseniz kardır. 
Kitap, okuması ve takip etmesi etmesi çok kolay, yazımı çok akıcı ve gayet açıklayıcı bir şekilde yazılıp düzenlenmiş. Yazarın uzun süre BİLSEM lerde öğretmenlik yapması nedeni ile tuttuğu notlar olarak karşımıza çıkan üstün yetenekli çocuklar ve ebeveynlerinin kısa not ve anıları da kitabı eğlenceli hale getirmiş. Bu notları okurken bazen gülüp bazen de kendimi ve kızımı gördüğümü farkettim. Hatta bazı kısımlarda kızım aslında bana tamamen aynısını anlatmıştı ama ben içinde olduğum ve o anı yaşadığım için anlayamamışım dediğimde oldu.
Zaman zaman güldürdü zaman zaman düşündürdü.

Kısacası hem keyifli hem de öğretici bir kitap olarak kitaplığımdaki yerini aldı.

Okumaniz dileğiyle...







Yazar: Ahmet Bildiren
Yayınevi: Doğan Egmont Yayıncılık
Sayfa sayısı: 198

2 yorum:

  1. Bu kitabı bulamıyorum nasıl temin ederim yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın yeni baskısında önyüzü değişmiş. Bir çok sitede gördüm ben. N11, amazon, gittigidiyor hepsinde satılıyor.Yazar adı ve kitap adı ikisini bir arada aratınca bulacaksınızdır. Kolaylıklar...

      Sil

Yorumunuz onaylandıktan sonra görülecektir.