6 Kasım 2017 Pazartesi

Mahalli Yerleştirme Sistemi - Veli Tercihli Serbest Kayıt Sistemi










Mahalli Yerleştirme Sistemi – Veli Tercihli Serbest Kayıt Sistemi



 
Mahalli Yerleştirme Sistemi – Veli Tercihli Serbest Kayıt Sistemi

Yeni gelen sistemde açıklananlar ve cevabı olmayan  sorular;

1-    Öğrenciler evlerine en yakın 5 okuldan birini tercih edecek. Bu beş okul onlara tercih sırasında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sunulacak.


(Aslında tercih kısmı sadece 5 seçenek ile sınırlı, kendisine sunulan bu okullardan hiç birine gitmek istemeyen çocuk ne olacak, özel okula mı gitmeli o zaman)


2-    5 tercih sunulan öğrenci diyelim ki ilk tercihini seçti ama okul kontejanından daha fazla okula öğrenci talebi oldu, bu durumda öğrencinin not ortalamasına göre sıralama yapılıp öğrenci kabulu olacak.

(Bu durumda tercihine kabul edilmeyen öğrenci ne olacak. İkinci bir tercih mi yapacak yoksa sistem onu ilk boş olan okula mı yerleştirecek)


3-    İsteyen öğrenciler (tercihe bağlı) nitelikli okullar için sınava girebilecek.


(Nitelikli okul kavramı nedir? Hangi okullar bu kritere girer? Standartlandırma tam olarak neye göre? Geçen yıl TEOG’da belli bir puanın üzerinde kalan okullar mı nitelikli kabul edilecek? İyi bir öğretmen ve müdür/ müdür yardımcı kadrosu olan her yıl bir önceki yılın başarısının üzerine çıkmış olan okullar, bunlar niteliksiz mi kabul edilecek? )


4-    Sınava girecek öğrencilere öğrenciler 8. Sınıf ağırlıklı 6-7 ve 8. Sınıf müfredatlarından sorumlu olacaklar. Toplamda 60 soru 90 dakika olacak.

(Soru sayısı azalırken müfredatın artması ters orantı değil mi? Bu durumda sorular daha mı seçici olacak. Her yıl binlerce Teog birincisi çıkaran bir sınavdan daha seçici bir sınava geçilmesi beklentisi bilinmekte midir? Bu sınavda hangi derslerden sorumlu olacak, kaçar soru sorulacak ve katsayıları eşit mi olacak?


5-    Bu sınava giren öğrencilere de 5 tercih hakkı verilecek. Sınav sonuçları ve merkezi yerleştirme sonuçları aynı anda açıklanacak.

(Bu sınavda 5 tercihine yerleşemeyen öğrenci ne olacak? Merkezi yerleştirme içinde tercihte mi bulunacak)


6-    Velinin tercihi dışında öğrenci herhangi bir okula yerleştirilmeyecek.

(Veli kendisine sunulan 5 okulada çocuğunu göndermek istemezse alternatifi nedir?)

7-    Özel okullar isterlerse MEB’in sınavını kabul edecek, isterlerse kendi sınavlarını yapabilecekler.    


4 Kasım 2017 Cumartesi

TEOG


TEOG

Bugün 46.gün.

Anne babaların çocuklarını gelecekte ne beklediğini bilmediği 46.gün

Çocukların motivasyonlarının dağıldığı, stres içerisinde geçirdikleri 46.gün

Öğretmenlerin ders anlatmaya, müfredatı takip etmeye ve dağılan çocukları toparlamaya çalıştıkları 46. gün.... Varmaya çalıştıkları hedefte saatlerin bile önemli olduğu 46 gün...
TEOG

Bir günde kalkan ama hala ne olacağı ne geleceği bilinmeyen TEOG... bugün 46. gün...

En geç bir haftada diye başlayıp, sonra en geç bir ay içerisinde denilen, her hafta 1-2 gün içinde diye uzatma verilen 46.gün...

Bir buçuk milyon öğrenci, aileleri ve öğretmenler için geçmeyen 46. gün....

Sınav var mı yok mu o bile belli olmayan 46 uzun çok uzun gün ve gece....

Çocuklarımız, en kıymetli varlıklarımız, ülkemizin geleceği, gözümüzün nurları....
Size güveniyoruz.

Karşınıza çıkan tüm engelleri, tüm belirsizlikleri, tüm imkansızlıkları aşacak yürek, güç ve başarma azmi  sizlerde mevcut.

 '' Muhtaç Olduğun Kudret Damarlarındaki Asil Kanda Mevcuttur'' demiş ATAM...

Yolunuz açık, bahtınız güzel olsun....

2 Kasım 2017 Perşembe

Küçük Bir Çocuk / Helen Buckley



Bu şiiri her okuyuşumda yüreğimin bir yeri cız eder, gözlerim hafiften dolar, çok üzülürüm o küçük çocuğa. Harcanan yeteneklere, harcanan umutlara ve geleceğe.

Sonra kendi çocukluğum gelir aklıma artık üzülmek için çok geçtir. 

Kendi çocuklarımı düşünürüm yeteneklerinin bu şekilde sonlanmaması için elimden geleni yapacağıma kendime söz veririm...

İşte hep bu şekilde etkilemiştir  bu şiir beni...





Bir gün küçük bir çocuk okula başladı.
Çocuk oldukça küçüktü
Ve okul oldukça büyüktü.
Ama küçük çocuk
Dışarıdaki kapıdan içeri girince
Sınıfına gidebileceğini fark etti.
Mutluydu
Ve okul artık gözüne
Eskisi kadar büyük görünmedi.
Küçük çocuk okula başladıktan bir süre sonra,
Bir sabah öğretmen, “Bugün bir resim yapacağız” dedi.
“Güzel!” diye düşündü küçük çocuk.
Her tür resim yapmayı severdi;
Aslanlar ve kaplanlar,
Tavuklar ve inekler,
Trenler ve gemiler…
Hemen boya kalemi kutusunu çıkardı
Ve çizmeye başladı.
Ama “Bekle!” dedi öğretmen,
“Daha başlama zamanı gelmedi!”
Ve öğretmen herkesin hazır olmasını bekledi.
“Şimdi” dedi öğretmen,
“Çiçek resmi çizeceğiz.”
“Güzel!” diye düşündü küçük çocuk,
Pembe, turuncu ve mavi kalemleriyle
Güzel çiçekler çizmeyi çok severdi.
Ama “Bekle!” dedi öğretmen,
“Size nasıl çizileceğini göstereceğim.”
Ve yeşil saplı kırmızı bir çiçek çizdi.
“İşte” dedi öğretmen,
“Şimdi başlayabilirsiniz.”
Küçük çocuk öğretmeninin çiçeğine baktı,
Sonra kendi çiçeğine baktı.
Kendi çiçeğini öğretmeninkinden daha çok sevdi
Ama bunu söylemedi.
Kağıdının arkasını çevirdi,
Ve öğretmeninki gibi bir çiçek çizdi.
Yeşil saplı kırmızı bir çiçekti.